ACV-Transcom CULTUUR
Nieuws & info over een breeeeed cultureel veld
ALGEMEEN: CONTACT / HOME / NIEUWS /
FOCUS: CAO Audiovisueel / CAO Muziek / CAO Podium /
FOCUS:
Hoorzittingen / Kunstendecreet / Links / Pers / Wie zijn we
STATUUT v/d KUNSTENAAR: STATUUT / Cachetberekening / Pensioen&Bijverdienen /
HomeACV-Vlopera, Basis Overleg Comité

Basis Overleg Comité

B.O.C. staat voor Basis Overleg Comité waar directie en vakbonden rond de tafel zitten om zaken op een constructieve manier te bespreken. Hiervoor is overleg voorzien via het syndicaal statuut.

Deze verslagen zijn bedoeld voor de leden van ACV. Daarom worden ze beschermd met een password

Voor alle verslagen, klik op op nevenstaande links. Hierna dient u uw password in te geven

Alle leden van ACV Cultuur/Vlopera ontvangen deze 2 passwoorden (voor het archief en recente verslagen).

Indien u dit nog niet zou hebben, gelieve ons te contacteren en uw passwoord aan te vragen.

 

Voor alle verslagen, recent of in het archief klik op op onderstaande links.

Hierna dient u uw password in te geven.
Alle leden van ACV Cultuur/Vlopera ontvangen deze 2 passwoorden.
Indien u dit nog niet zou hebben, gelieve ons te contacteren en uw passwoord aan te vragen.

Beste leden en collegae,
Hieronder de punten die ACV-Cultuur/Vlopera indient voor het BOC (Basis Overleg Comité) van 6 januari 2004. Hebt u nog vragen of bijkomende opmerkingen, stel ze ons gerust.
(het is ook zo dat een aantal punten in de komende weken nog via andere vergaderingen zullen worden aangepakt, waarover later meer).

1. Veiligheid (Wegens hoge urgentie toch op deze agenda en niet CPB (Comité Preventie en Bescherming):
a. Nooduitgangen Gent orkestbak: de ene wordt gebruikt als schrijnwerkerij, de andere staat vol materiaal en er is nog ongeveer 40 cm ruimte om te passeren.
b Stookkelder staat vol karton en plastiek.
c. Deuren publiekshal kunnen ook open vanuit hal naar bak.
Dus herhaling vraag naar electronisch beheerde deuren. Dit hoeft m.i. niet zo duur te zijn als men het aantal deuren beperkt dat prioritair uitgerust moet worden met dit systeem. Men moet ook eens de rekening durven maken van wat er de laatste jaren al allemaal ontvreemd is, versus kost betere beveiliging...
d. Artikel in De Morgen over kraken opera door vereniging Avanti: Wie garandeerde veiligheid mensen, materiaal, instrumenten, enz. Wie is verantwoordelijk voor 'inbraak'? Beveiliging opera? Open invitatie echte inbrekers? (opmerking: na het opmaken van deze BOC punten kwam er een opheldering in de krant. toch blijven een aantal van deze vragen overeind en zouden wij graag een opheldering zien over een aantal punten).
2. Vlopera & opleiding
Opleiding, betaald en vrijaf? Standpunt directie educatief verlof?
3. Procedure functieclassificatie formaliseren.
4. Verzekering instrumenten: ook voor de kwetsbare en slecht betaalde groep van vervangers?
5. Vergoeding 2e en 3e instr, standpunt directie?
6. Exploitatie Caveau: openingsuren, prijszetting, verloning medewerkers. (opmerking: ondertussen zou op vraag van ACV een aanpassing van de prijzen gebeurd zijn).

vriendelijke syndicale groeten, én een HEEL GELUKKIG NIEUWE JAAR !!!
Jean-Paul – Servaas – Inge – Patrick – Karin


Punten voor volgende BOC 18/11/2003
Uw opmerkingen kan u maken via Contact
1. Verlof zonder wedde.
1.A. Gunst/geen gunst
Verslag 23.09 punt uit vorige. T. De AFD stelt daarin dat verlof zonder wedde een gunst is.
Uit de afgesloten CAO kunnen wij niet afleiden dat vzw een gunst zou zijn.

1.B. Regeling forfait vzw, zie voorstel eerder gedaan door ACV
Uittreksel vorige BOC:
"Een ACV afgevaardigde zegt dat de probleemgevallen zijn opgelost, waarvoor dank en komt terug op de vraag of er in de verrekening niet kan uitgegaan worden van een forfait.
De Voorzitter zegt dat de kost van de vervanger dit forfait niet mag beïnvloeden. Iedereen kan vooraf vragen wat het verlof zonder wedde zal kosten. Tevens benadrukt de Voorzitter dat verlof zonder wedde een gunst blijft. Tegen de volgend vergadering wordt er door de directie een voorstel gedaan i.v.m. dit forfait."
- zie ook CAO 4.5.2.

2. Vakantieregeling
Moet voor 15 december.

3. Eerste afrekening SV

4. 11 uren rust
Vraag van ACV naar respecteren 11 uren rust regeling (cfr. Europese regelgeving)
Klik ook correspondentie 11 uren rust
5. Dringend aanzuiveren van op te volgen punten
Zoals
- uitbetaling rechten vorig seizoen
- Uitstap koor
- CDs die gemaakt worden in Vlopera: controlesysteem
- site: kostprijs, afspraak bedrijf?
- Toepassing CAO-Muziek, bij hoogdringendheid zie vb koor
enz

6. agenderen aanpassing carriere korist in comite 18
suggestie: zitting comite 15.12.2003


11 uren rust
Een voorbeeld van goede commucnicatie. Het kan dus

Van Inge Bruylandt [SMTP:ingebruylandt@skynet.be]
Verzonden: dinsdag 4 november 2003 19:46

Hallo David,
Op de vorige B.O.C. had ik het al vermeld dat de 11uren rust niet in acht genomen worden bij het Technisch departement. We hadden een akkoord dat het bij uitzondering kon tijdens de transfair-week. Maar jammer genoeg zie ik opnieuw deze fout in de planning; een rekenfout misschien.Op 4 november werken de podiumtechniekers tot 23.30.h.. en op 5 november staan ze gepland om 10.00 h. Dit is volgens mij tien uur en dertig minuten rust. Aangezien ook ik dit laat opmerk, kan er waarschijnlijk niets meer gewijzigd worden. Graag hierop uw mening ,

met vriendelijke groeten
Inge Bruylandt
-----------------

From: David Reid
Date: woe nov 5, 2003 13:14:06 Europe/Brussels

Beste Inge,

Thank you for the mail. Just to recap on our earlier discussion today concerning the 11 hour situation.

It is the intention of the Technical Department to make every effort to provide an 11.00hrs overnight break whenever possible although it is not, as yet, an absolute requirement in accordance with the existing "arbeidsreglementen" This, as suggested in your mail, cannot always be done, especially in pressure periods [e.g. transfer]. Nevertheless, I agree that, since today was not a particularly pressure day, we could have scheduled the work in a better way - starting 30 minutes later [a decision I would have made if this "error" had been brought to my attention earlier]. I will re-communicate the aforementioned principal to those who are concerned with scheduling at this level to avoid as far as possible that this happens again.

I am also, at the moment, developing the scheduling system in the department with due consideration to such concerns, I will keep you informed ofsignificant developments.

Regards,
David Reid
Technical Director


RECENTE verslagen, klik recent
Verslagen, uit het ARCHIEF, klik:

Archief, Artikel Transcom, 14/04/03

Archief, BOC 25.03.03, langzamerhand naar een positieve kentering ivm de besparingen?

Archief, BOC 13.03.03, verslag directie (met enkele noodzakelijke duidingen door ACV...)

Archief, BOC 13.03.03, nieuwsbrief ACV

Archief, BOC 07.02.03

Archief, BOC 17.12.02

Archief, SAK 21.11.02

Archief, Nieuwsbulletin 18.09.02

Archief, 07.02.02

Archief, 10.10.10.01

Archief, 09.10.01

Archief, 29.04.00